niedziela, 29 maja 2022

Kruche ciasto z rabarbarem i truskawkami

Sezon na rabarbar już trwa. Mam w swoim ogrodzie dwa duże krzaki rabarbaru. Ogólnie nie przepadam za rabarbarem na surowo, chociaż z dzieciństwa pamiętam, jak moja Mama dawała nam - mi i mojemu rodzeństwu, po kawałku rabarbaru do łapki, a my maczaliśmy go w cukrze i zjadaliśmy, wykręcając z kwasu nasze małe buźki. Natomiast jest całkiem dobry w cieście. Planuję też zrobić z niego dżem z dodatkiem pomarańczy, taki znalazłam w sieci przepis. Zobaczę, co z tego wyjdzie.

Poszperałam na własnym blogu i okazuje się, że mam tu aż trzy różne przepisy na ciasto z rabarbarem, w tym też bezglutenowe: 



Składniki:
  • 300 g mąki pszennej,
  • 80 g cukru pudru,
  • 200 g masła,
  • 1 jajko.
  • 3 łodyżki rabarbaru,
  • spora garść truskawek - dawałam na oko ;-)
Wykonanie
Składniki na ciasto: mąkę, cukier, niezbyt zimne masło i jajko włożyć do miski i zagnieść z nich ciasto. Zawinąć w folię włożyć do lodówki na godzinę. Rabarbar umyć, obrać i pokroić w kawałki. Truskawki umyć, obrać z szypułek i przekroić na pół. Ciasto podzielić na 3/4 i 1/4. Pierwszą większą część rozwałkować nieco więcej niż wielkość blachy na papierze do pieczenia, przełożyć do formy, uformować, tak, aby były wystające krawędzie. Całość ponakłuwać widelcem. Na wierz położyć kawałki rabarbaru i truskawek posypać 1 łyżką cukru. Na wierzch wysypać drugą część ciasta startego na dużych oczkach tarki. Piec w rozgrzanym do 180 stopni Celsjusz piekarniku przez 50 minut lub do zrumienienia wierchu - pilnować, aby się nie przypaliło. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem. Smacznego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz