wtorek, 12 grudnia 2017

Płatki orkiszowe na mleku bez laktozy z cynamonem i imbirem

Płatki orkiszowe na mleku bez laktozy z cynamonem i imbirem oraz z bakaliami polane miodem, to moja propozycja na zimowe poranne weekendowe śniadania. Mam słabość do owsiankowych śniadań - robię je od kilku dobrych lat z różnych rodzajów płatków (owsiane, orkiszowe, jęczmienne) oraz kaszy jaglanej, a jak nie mam czasu na gotowanie, to w ruch idą płatki jaglane. Najczęściej zalewam je wrzątkiem - wyjątkiem jest kasza jaglana, którą wcześniej gotuję i ostudzoną przechowuję w pudełku w lodówce, ale w weekendy mam nieco więcej czasu i wtedy gotuję je na mleku, u mnie bez laktozy.

Ostatnio u Piotra Buckiego na jego blogu w tym wpisie http://bucki.pro/nawyk_22/ przeczytałam, że to jego jeden z 3 mega nawyków, po wysypianiu się i regularnej aktywności fizycznej - poranna porcja owsianki i w ogóle 6 posiłków dziennie - jak mu się to udaje? Mi rzadko udaje się zjeść 5 posiłków. Ale to jedna z najważniejszych zasad racjonalnego, zdrowego żywienia - 5-6 posiłków w równych odstępach czasu - wtedy nie tyjemy, bo organizm jest przyzwyczajony do regularnych dostaw papu :-) Oczywiście muszą to być pełnowartościowe posiłki, a nie fast food. Tak przy okazji polecam bardzo blog Pana Piotra :-) bo wszystkie jego wpisy są bardzo inspirujące - a te o nawykach - rewelacyjne. Cieszę się, że w 2016 roku miałam okazję na Internet Becie na żywo posłuchać Pana Piotra - od tego czasu czytam sobie jego blog, który daje do myślenia i jest inspiracją do rozwoju. I już planuję kupić sobie kilka jego książek Ciekawa jestem zwłaszcza tej o szczęściu: "Jak znaleźć szczęście" oraz "Porozmawiajmy o komunikacji" - o, jak ktoś chce mi zrobić prezent, to te dwie pozycje bardzo chętnie :-)

Aj, a miało być o owsiance - cóż jest po prostu pyszna, żeby była bardziej sycąca, choć i tak jest, można dodać pokrojonego banan.


Składniki (na 1 dużą porcję):

  • 4 łyżki czubate płatków orkiszowych,
  • 1 szklanka mleka bez laktozy,
  • 1 duża łyżka siemienia lnianego,
  • garść bakalii - orzechy włoskie, laskowe, nerkowca, rodzynki, pestki dyni, pestki słonecznika, sezam, itp.
  • 1 - 2 łyżki miodu,
  • szczypta cynamonu, 
  • szczypta imbiru.
Wykonanie:
Do rondelka wsypać płatki i siemię lniane zalać je wodą do poziomu płatków i zagotować. Gotować 3-4 minuty dolać mleko i doprowadzić całość do wrzenia. Przelać na talerz, dołożyć bakalie, pokrojonego banana, jeśli używamy, posypać cynamonem oraz imbirem i polać miodem. Gotowe. Smacznego.



1 komentarz: