poniedziałek, 9 lutego 2015

Bezglutenowy puszysty omlet z jabłkiem, imbirem, cynamonem i miodem

Nie ukrywam, że odkąd pierwszy raz zrobiłam puszysty omlet jestem jego gorącą fanką. Stał się on moją ulubioną potrawą, którą serwuję na ciepłą kolację. Zatem wariacji na temat puszystego omletu ciąg dalszy. Ten nie wygląda tak imponująco jak omlet z warzywami, ale smakuje wspaniale, zwłaszcza suto polany miodem. Tym razem zamiast mąki kukurydzianej użyłam mąki ryżowej, mogą więc go przygotować osoby na diecie bezglutenowej. A dodatek startych jabłek, cynamonu i szczypty imbiru to moja inwencja i bardzo udana improwizacja. Pewnie nie pierwsza i nie ostatnia, jeśli chodzi o ten omlet. Następnym razem użyję malin. Już się go nie mogę doczekać.


Składniki (porcja dla jednej osoby):
  • 2 jajka,
  • 2 łyżki mąki ryżowej,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • szczypta imbiru,
  • 1 łyżeczka cukru pudru,
  • 1 średnie jabłko,
  • 2 łyżki miodu,
  • kawałek masła.
Wykonanie:
Jabłko umyć, obrać zetrzeć na tarce na dużych oczkach. Białka oddzielić od żółtek, umieszczając je w oddzielnych miskach. Białka ubić na sztywną masę. Następnie dodać żółtka i dalej ubijać. Dodać mąkę ryżową i dokładnie wymieszać z masą jajeczną mikserem na mniejszych obrotach. Do masy dorzucić starte jabłko, cynamon, imbir i cukier puder, wymieszać całość łyżką. Rozgrzać patelnię na średnim ogniu, wysmarować ją kawałkiem masła. Wlać masę i smażyć na wolnym ogniu do zrumienienia się spodu. Następnie przewrócić na drugą stronę. Może to być trudne, zwłaszcza, gdy smaży się omlet na dużej patelni, więc podzieliłam drewnianą łopatką omlet na 4 części i każdą z nich odwracałam oddzielnie. Omlet podawać suto polany miodem. Smacznego :-)





4 komentarze:

  1. takim omletem na pewno można się najeść na długi czas :)

    http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2015/02/konkurs-walentynkowy.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Magdo, oj można, można. W zasadzie taka porcja z 2 jaj wystarcza na sutą kolację.
      pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. wygląda smakowicie, z pewnością wypróbuję przepis! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elline, cieszę się, że przepis Ci się spodobał :-) pozdrawiam :-)

      Usuń