poniedziałek, 7 grudnia 2020

Biały napar na pierwsze oznaki przeziębienia

Trochę się podziębiłam. Lekko. Ale nie zamierzam, aby mnie rozłożyło na łopatki. Był już czosnek. Teraz czas na biały napar. A co to takiego? O jego istnieniu nie miałam pojęcia, dopóki moja siostra nie powiedział mi o nim. A sama znalazła go u Pana Tabletki - o tu: https://pantabletka.pl/bialy-napar-przepis-rozgrzanie-przeziebienie/. Czy działa? Imbir rozgrzewa, goździki mają działanie przeciwbólowe a anyż - lekko wykrztuśnie, i jak do tego dodamy miód, to na pewno nam nie zaszkodzi. Jedno jest pewne - rozgrzewa i jest pyszny. 


Składniki:

  • 3cm kawałek kory cynamonowca,
  • 3cm kawałek korzenia imbiru,
  • 8 goździków,
  • 1 gwiazdka anyżu,
  • 2 pręciki szafranu,
  • miód do smaku (u mnie akurat wrzosowy, ale można dać każdego, lipowy będzie idealny),
  • plasterek cytryny (tego nie było w oryginale, ale ja sobie dorzuciłam do smaku).

Wykonanie:

Imbir umyć, obrać i pokroić w cienkie kawałki. Wrzucić do dużego kubka o grubych ściankach. Dodać resztę składników. Wszystko zalać wrzątkiem i zaparzać pod przykryciem 15 minut. W tym czasie napar lekko przestygnie, dodać miód. Gotowe. Popijać na zdrowie. 



#bialynapar, @pantabletka

*Podane tu informacje mają charakter wyłącznie informacyjny i nie służą do diagnozowania i leczenia chorób. Zioła i naturalne produkty mogą silnie działać na ludzki organizm, wchodzić w interakcje z żywnością, lekami oraz silnie alergizować. Przed stosowaniem ziół i innych naturalnych produktów należy skonsultować się ze specjalistą.


1 komentarz: