wtorek, 18 października 2016

Rozgrzewające curry z dynią i kaszą bulgur

Połowa października, coraz chłodniej za oknem i gdy przewiani zimnym wiatrem wracamy do domu, to mamy ochotę na coś rozgrzewającego. Ostatniej soboty tak okropnie wiało, że gdy wyszłam na zakupy od razu chciałam wracać do domu, ale pustka w lodówce spowodowała, że jednak nie zawróciłam ;-) Opłaciło się, bo kupiłam piękną pomarańczową dynię, z której chciałam zrobić coś dobrego. Wahałam się między tą zupą rozgrzewającą z dyni, a curry z tym warzywem w roli głównej.


Składniki (na 2 duże porcje):

  • 250-300 g dyni,
  • 1 średnia cebula,
  • 3 duże ząbki czosnku,
  • 1 papryczka ostra,
  • pół torebki kaszy bulgur wcześniej ugotowanej,
  • 3 łyżki oliwy,
  • 1 łyżka przyprawy curry,
  • szczypta soli,
  • pół szklanki gorącej wody,
  • szklanka mleczka kokosowego. 
Wykonanie:
Dynię umyć, obrać ze skóry i pokroić w małą kostkę. Papryczkę umyć, pokroić w plasterki. Czosnek obrać i rozgnieść nożem. Cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę. Na dużej patelni rozgrzać oliwę, wrzucić cebulę, papryczkę i czosnek i smażyć pod przykryciem, od czasu do czasu mieszając około 3 minut. Dorzucić dynię, wymieszać, dolać pół szklanki gorącej wody, dosypać łyżkę przyprawy curry i sól i dusić pod przykryciem około 10 minut od czasu do czasu mieszając, aż dynia zmięknie, ale się nie rozpadnie, a woda niemal w całości wyparuje. Dorzucić wcześniej ugotowaną kaszę bulgur i dolać szklankę mleczka kokosowego i dusić jeszcze 5 minut, od czasu do czasu mieszając. Podawać niemal od razu jako samodzielne danie. Smacznego.





1 komentarz:

  1. Ale wyszedł apetyczny kolor :) Nie ma nic lepszego niż rozgrzewająca zupa, szczególnie w jesienną pogodę.

    OdpowiedzUsuń