piątek, 27 lutego 2015

Ciecierzyca duszona ze szpinakiem

Ciecierzycę odkryłam niedawno. Zastanawiam się jak mogłam bez niej tak długo żyć! Przygotowywałam już humus z ciecierzycy, a także piekłam pasztet oraz przygotowałam tę prostą przekąskę. Zazwyczaj wymyślam dania pod wpływem chwili i tego, co mam aktualnie w lodówce. A miałam trochę szpinaku i trochę już ugotowanej ciecierzycy. Chwilę pomyślałam i przygotowałam ciepłą i zdrową przekąskę - ciecierzycę duszoną ze szpinakiem, ziołami i czosnkiem.


Składniki (porcja dla 1 osoby):
  • szklanka ugotowanej ciecierzycy lub gotowej z puszki,
  • około 100-150 g szpinaku,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 1 łyżka masła,
  • po szczypcie soli, pieprzu kajeńskiego, gałki muszkatołowej.
Wykonanie:
Suchą ciecierzycę moczymy w wodzie kilka godzin lub zostawiamy na noc. Następnie gotujemy ją do miękkości, około 45 minut. Szpinak myjemy, odsączamy z nadmiaru wody na sicie, usuwamy ogonki. Czosnek drobno siekamy. Rozgrzewamy patelnię wrzucamy masło, wlewamy oliwę, dorzucamy szpinak i dusimy kilka minut aż zwiędnie, dorzucamy ciecierzycę i czosnek oraz sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Dusimy 10 minut. Podawać na ciepłych talerzach, jako samodzielną przekąskę lub z dodatkiem duszonego lub pieczonego mięsa lub z pieczywem i kefirem.



2 komentarze:

  1. Danie w 100% w moim guście :):)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aniu S. w moim też. Zajrzałam na Twojego bloga - bardzo fajne proponujesz dania, a owsianki są po prostu świetne!

    OdpowiedzUsuń