środa, 11 lutego 2015

Ciabatta pełnoziarnista

Jakiś czas temu upiekłam swój pierwszy chlebek - nie był to chleb na zakwasie, do tego jeszcze nie dojrzałam, była to prosta ciabatta. Hmm... chyba muszę się wybrać na jakieś warsztaty pieczenia chleba i robienia zakwasu - sama nie jestem w stanie się za to zabrać. Pomyślałam sobie, że z tego samego przepisu powinna wyjść ciabatta z mąki pełnoziarnistej, bo takowej mam spore zapasy. I wyszła. Trzeba tylko pamiętać, że do takiej mąki należy dodać więcej wody. To do dzieła. Zróbcie taką prostą ciabattę. Wieczorem nastawiamy ciasto, wstajemy rankiem i po chwili mamy świeżutki chlebek ze swojej domowej piekarni.


Składniki:
  • 200 g mąki pszennej pełnoziarnistej,
  • około 200 g wody,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 6 g świeżych drożdży.
Przepis:
Do miski przesiać mąkę, rozetrzeć w palcach drożdże, wsypać sól i dolać wodę, następnie wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Przykryć ściereczką i odstawić na noc na 8 lub 12 godz. Następnego dnia nagrzać piekarnik do 250 stopni Celsjusza. Wyrośnięte ciasto przełożyć na papier do pieczenia oprószony mąką, ciasto także oprószyć mąką i pozostawić w ciepłym miejscu na 20-30 minut do ponownego wyrośnięcia. Następnie włożyć ciasto do piekarnika i piec przez 20 minut w nagrzanym piekarniku. Przed pokrojeniem ostudzić.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz