piątek, 28 sierpnia 2015

Placek owocowy - najprostszy

Do tego ciasta możesz użyć dowolnych owców i zawsze wyjdzie. Placek jest wilgotny i niezwykle smaczny. Ja tego lata, z uwagi na urodzaj papierówek w mazurskim ogrodzie mojej mamy, piekłam go aż 5 razy. Za każdym razem wychodził przepyszny. Teraz papierówek już nie ma, ale nadadzą się każde inne jabłka, najlepiej miękkie oraz śliwki, maliny, morele, itd. Ciasto najlepiej się udaje, gdy mamy miękkie masło i jajka wyjęte z lodówki na około godziny przed pieczeniem.


Składniki:

  • 3 jajka, 
  • 250 g mąki,
  • 150 g cukru,
  • 130 g masła (może też być margaryna, ale ja zawsze robiłam z masłem),
  • 1 torebka cukru waniliowego,
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
  • 6-8 średnich jabłek.
Wykonanie:
Jabłka umyć, obrać ze skórki i pokroić w średniej wielkości kawałki, usuwając gniazda nasienne i blaszki. Można je skropić sokiem z cytryny, aby do czasu przygotowania ciasta nam nie ściemniały. Do dużej miski wsypać cukier, cukier waniliowy, dodać masło i całe jajka i ubijać robotem przez 10 minut, aż masa będzie gładka i jednolita. Następnie dodać przesianą przez sitko mąkę z proszkiem do pieczenia i miksować kilka minut do uzyskania gładkiej masy. Do ciasta wrzucić pokrojone jabłka i wymieszać je łyżką z ciastem. Do średniej wielkości kwadratowej lub okrągłej blaszki włożyć papier do pieczenia, na to wylać ciasto z jabłkami i piec przez 40-45 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza. Po upieczeniu posypać cukrem pudrem.







4 komentarze:

  1. Takie mięciutkie i aromatyczne, pyszne musiało być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. gin - dziękuję za odwiedziny - a ciasto szybkie, proste i pyszne - polecam!

      Usuń
  2. Jutro będzie i u nas. Dzięki za inspirację. Takiego ciacha mi właśnie potrzeba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, u mnie to ciasto tego lata było no.1! Dziękuję, że wpadłaś go skosztować. Pozdrawiam :-)

      Usuń