czwartek, 3 września 2015

Sałatka: rukola, awokado, ser pleśniowy, pomidor

Do pracy, na drugie śniadanie, na kolację, jako przystawka do obiadu. Co to takiego? Szybka w przygotowaniu sałatka, z najprostszych składników. Ja zrobiłam ją o poranku i zaniosłam na drugie śniadanie. Sycące, zdrowe i pożywne danie, które w pracy zajadałam ze smakiem. Użyłam sera pleśniowego bez dodatków, ale może być dowolny ser: mozzarella, ser z niebieską pleśnią, ser kozi lub zwykły biały ser (twaróg). Dziś kupiłam ser kozi, więc jutro robię wersję tej sałatki z serem kozim i gruszkami. Hmm... zapomniałam o pomidorach, nic to, dodam ogórka.


Składniki (na 1 dużą porcję):

  • duża garść rukoli,
  • 1 dojrzały pomidor (o to teraz nie jest trudno),
  • 1/2 lub całe dojrzałe awokado,
  • 1/2 krążka sera pleśniowego,
  • 2 łyżki oliwy,
  • 1 łyżeczka soku z cytryny do skropienia awokado,
  • ulubione zioła - u mnie zioła prowansalskie i bazylia,
  • sól, czarny pieprz, pieprz kajeński,
  • 1 łyżka pestek z dyni do posypania sałatki (pestki można wcześniej uprażyć na suchej patelni).

Sposób wykonania:
Rukolę umyć, odsączyć na sicie, wrzucić do sporej miski. Pomidora umyć, pokroić w kawałki i dodać do rukoli. Awokado umyć, obrać, pokroić na kawałki i szybko skropić sokiem z cytryny, aby awokado nam nie ściemniało i również wrzucić do miski. Ser pleśniowy pokroić w kawałki i dorzucić do miski. Całość posolić, dodać pieprz (oba rodzaje do smaku), dodać po dużej szczypcie ziół prowansalskich i bazylii. Całość polać oliwą i delikatnie wymieszać. Przełożyć do pojemnika i zabrać do pracy na drugie śniadanie. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz