sobota, 17 października 2020

Pieczone frytki z ziołami

W jesienne, chłodne niedzielne popołudnie dobrze smakuje coś ciepłego. Naszła mnie ochota na frytki. Ale nie takie zwyczajne, o nie! Dodałam do nich ulubione zioła i przyprawy i upiekłam w piekarniku.  


Składniki:

  • 6 większych ziemniaków, 
  • 3 łyżki oliwy lub oleju rzepakowego,
  • ulubione zioła po szczypcie: czosnek niedźwiedzi, kurkuma, tymianek, oregano, kozieradka, bazylia, kminek rzymski.
  • sól, po upieczeniu frytek do smaku.

Wykonanie:
Piekarnik nagrzać do 180 stopni Celsjusza. Ziemniaki umyć, obrać. Pokroić na długie paski dość grube. Do miski wlać olej, dodać wszystkie zioła i przyprawy i wszystko wymieszać. Wrzucić pokrojone frytki i wymieszać z olejem i ziołami. Na blasze od piekarnika wyłożyć papier do pieczenia, na to przełożyć frytki. Wstawić do piekarnika i piec do miękkości, około 25 minut. Można je w trakcie pieczenia przewracać, ale ja tego nie robiłam. Po wyjęciu z piekarnika posolić. Smacznego. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz