poniedziałek, 12 stycznia 2015

Domowa włoska piada z szynką parmeńską, karczochami, mozzarellą i szpinakiem

Podróż do Włoch to moje marzenie. I na pewno się spełni. Lubię włoską kuchnię. Pociąga mnie ciepły klimat tego kraju, kultura i zabytki, o których na razie tylko czytałam, a które chciałabym zobaczyć na własne oczy. W tym daniu jedynie karczochy są prawdziwie włoskie, przyjechały prosto z pięknego Riccione. Zresztą wszystkie składniki spokojnie dostaniemy w polskich sklepach, nawet placków nie trzeba przygotowywać samodzielnie. Kiedyś już jadłam piadę, zrobioną z pysznych włoskich składników, które w ubiegłym roku miałam przyjemność posiadać. Ze słonecznej Italii przyjechała szynka parmeńska, bresaola, a nawet placki. Zrobiłam ją z rukolą i mozzarellą, a prezentowałam ją na tym blogu tutaj na jednym ze zdjęć.


Składniki na nadzienie piady:

  • dwie kulki mozzarelli,
  • dwie paczki szynki parmeńskiej,
  • słoiczek karczochów w oliwie,
  • szpinak (lepsza jest rukola, ale z braku rukoli wykorzystałam świeże liście szpinaku).

Mozzarellę pokroić w plasterki, karczochy odsączyć z zalewy, szpinak umyć, oderwać szypułki, osuszyć.

Składniki na placki (z tej ilości składników wyjdzie nam, w zależności od wielkości patelni, 6-8 placków):

  • 1 szklanka mąki pszennej, 
  • 1 szklanka mąki kukurydzianej,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki oliwy,
  • szczypta soli,
  • szklanka bardzo ciepłej wody.

Wykonanie:
Wszystkie składniki suche umieścić w dużej misce. Dolać oliwę, i stopniowo wodę, mieszając ciasto, aż uzyska konsystencję zwartą, ale bardzo plastyczną. Wyrobić gładkie ciasto, jak na pierogi. Następnie na stolnicy posypanej mąką wałkować średniej wielkości placki o grubości około 4 milimetrów. Przenosić je na wałku i układać na rozgrzanej patelni bez żadnego tłuszczu. Piec z obu stron do wysuszenia i zrumienienia placka. Następnie na jedną połowę placka układać szynkę, plastry mozzarelli, karczochy i przykryć drugą połową, chwilę podgrzewać, ostrożnie przewrócić na drugą stronę i chwilę podgrzewać. Następnie przełożyć na ciepły talerz i dołożyć liście szpinaku lub rukoli i ponownie złożyć placek na pół. Zjadać, gdy danie jest jeszcze ciepłe. Tak postępować z wszystkimi plackami.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz