niedziela, 19 lutego 2023

Domowy kisiel malinowy

Przepis na kisiel domowy znałam od dawna. Wiedziałam, że robi się go z mąki ziemniaczanej, ale jakoś nie byłam przekonana. Nie mogę jeść kisielu: malinowego, wiśniowego, truskawkowego, poziomkowego kupowanego w sklepie - do nich dodawany jest hibiskus, a ja jestem na niego uczulona. Jeśli już wybieram kisiel ze sklepu, to zawsze jest on o smaku pomarańczowym lub cytrynowym.  Przepis na ten kisiel malinowy znalazłam na blogu Ania gotuje i okazał się on wspaniały. Z tym, że ja zrobiłam go z malin mrożonych.



Składniki (na 2 porcje):

  • 1 szklanka malin - u mnie mrożone,
  • 1 szklanka wody (250 ml),
  • sok z 1/2 cytryny,
  • 2 łyżki cukru,
  • 2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej (skrobi ziemniaczanej).

Wykonanie:

Świeże maliny umyć, odsączyć na sicie i wrzucić do małego rondelka. Mrożone maliny od razu umieścić w rondelku. Następnie dodać sok z cytryny oraz cukier i gotować na małym ogniu aż się odmrożą. Następnie do garnka wlać zimną wodę, pozostawiając w szklance około 1/5 wody. Maliny z wodą zagotować. Do pozostałej 1/5 szklanki wody dodać mąkę ziemniaczaną i dokładnie wymieszać i wlać do gotujących się malin. Dokładnie wszystko wymieszać i gotować chwilę, aż wszystko zgęstnieje. Przełożyć do miseczek i gotowe. Smacznego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz