niedziela, 22 stycznia 2023

Duszona czerwona kapusta ze śliwkami i jabłkiem oraz sokiem z mandarynki

 Tę duszoną czerwoną kapustę robiłam już 3 razy. Inspirowałam się tym przepisem Jamie Olivera Braised Red Cabbage: https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=514818474001181. Tylko u mnie bez bekonu. U mnie gościła jako dodatek do świątecznego obiadu w towarzystwie duszonego indyka w sosie z batatów i puree ziemniaczanego. Przepyszna.


Składniki:

  • mała główka kapusty czerwonej około 1kg, ewentualnie pół większej,
  • 2 średnie jabłka,
  • 6-8 sztuk suszonej śliwki,
  • 1 mandarynka lub klementynka,
  • 1 łyżka nasion kopru włoskiego (lub jak mówi Jamie 2 małe łyżeczki od herbaty)
  • 1 łyżka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek,
  • 2 łyżki masła,
  • 1 łyżka rozmarynu suszonego lub żywego,
  • 8-10 łyżek octu winnego (dałam ocet jabłkowy, nie miałam winnego),
  • po szczypcie soli i pieprzu.

Wykonanie:

Na dużą patelnię wlać łyżkę oleju, dodać 1 łyżkę masła. Następnie wrzucić rozmaryn i nasiona kopru włoskiego. Dodać umytą i poszatkowaną kapustę, śliwki i jabłka pokrojone w kostkę (można obrać, można ze skórką). Następnie dodać po szczypcie soli i pieprzu oraz wlać ocet winny. Wymieszać i dusić pod przykryciem 25 minut. Od czasu do czasu mieszać. Ja dodałam jeszcze około pół szklanki wrzątku, aby to się ładnie dusiło. Następnie dodać 1 łyżkę masła i sok z 1 mandarynki. Wymieszać, chwilę dusić i podawać ciepłą.




1 komentarz:

  1. Nie próbowałem jeszcze kapusty ze śliwkami, to musi być ciekawe połączenie.

    OdpowiedzUsuń