sobota, 9 maja 2015

Z wizytą na rynku w Świdnicy... i w Katedrze PW. ŚŚW. Stanisława i Wacława

Na rynku w Świdnicy... byłam i się zachwyciłam. O tym, że na Dolnym Śląsku mamy wiele pięknych zamków, np. Książ, Bolków, Legnica, Głogów i wiele innych, wiedziałam doskonale. Kilka z nich zwiedziłam jakiś czas temu na objazdowym wyjeździe poświęconym właśnie piastowskim zamkom Dolnego Śląska.

Jednak o Świdnicy nie wiedziałam nic zupełnie do momentu, kiedy ją tydzień temu zwiedziłam. Miasto jest śliczne, czyste, zielone, przestrzenne i przepiękne - zwłaszcza jej rynek i ogromna katedra o najwyższej wierzy kościelnej w całej Europie (tutaj można obejrzeć film o Katedrze z lotu taka: https://www.youtube.com/watch?v=8YdmOzwPYTs a tutaj film z wnętrza bogato zdobionej Katedry: https://www.youtube.com/watch?v=cx8FFAdj_iw).

Katedra jest gotycka, ale w środku prezentuje się iście barokowo - przepiękne ołtarze, płaskorzeźby, organy i wiele innych zabytków. Jest też renesansowa chrzcielnica i średniowieczny ołtarz zaśnięcia Matki Boskiej. Jeśli przypadkiem znajdziecie się w okolicach Świdnicy, koniecznie odwiedźcie ją i przejdźcie się rynkiem oraz zwiedźcie katedrę. Na mnie zrobiła ogromne wrażenie.




















1 komentarz:

  1. Kolejne, piękne polskie miasto, które trafia na listę miejsc do odwiedzenia ;)

    OdpowiedzUsuń