poniedziałek, 9 listopada 2015

Sałatka: rukola, gruszka, ser z niebieską pleśnią, pomidor, pestki dyni

Wciąż jeszcze można dostać pyszne gruszki, pomidory są już takie sobie, więc jak już je kupuję to zostawiam w temperaturze pokojowej, aby dojrzały. Jednak smak już nie ten. Miałam jednak i gruszki i pomidory, i trochę rukoli, dorzuciłam nieco sera z niebieską pleśnią i pestki dyni, których ostatnio jestem dużą fanką. A żeby było bardziej pożywnie dorzuciłam jajko. I tak wyszła mi pyszna sałaka, jak zwykle z oliwą i odrobiną ziół.

Składniki (dla 1 osoby):
  • garść rukoli,
  • pół gruszki,
  • pół pomidora,
  • kilka kostek sera z niebieską pleśnią,
  • 1 jajko,
  • garstka pestek dyni,
  • 2 łyżki oliwy, 
  • szczypta ziół prowansalskich,
  • sól, pieprz,
Wykonanie:
Rukolę umyłam i odsączyłam na sicie.Ułożyłam na talerzu. Gruszkę i pomidora umyłam. Robiłam jedną porcję tej sałatki, więc użyłam tylko po połowie tych owoców. Pokroiłam w kawałki i dorzuciłam na talerz do rukoli. Następnie dołożyłam kilka kawałków sera z niebieską pleśnią. Jajko ugotowałam na pół miękko i pokroiłam w ćwiartki, dołożyłam do sałatki, posypałam to pestkami z dyni. Następnie posypałam szczyptą ziół prowansalskich, nieco posoliłam i dodałam czarnego pieprzu. Na koniec skropiłam oliwą. Gotowe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz