niedziela, 6 września 2015

Sałatka: rukola, gruszka, figa, ser kozi

Koniec weekendu i tzw. laby, chociaż u mnie weekend był dość pracowity. Trzeba pomyśleć o jutrzejszym dniu, czyli przygotować zestaw ubrań - cieplejszych, bo się nagle ochłodziło. I oczywiście o drugim śniadaniu i obiedzie do pracy. Na obiad będę miała zupę - taką zwyczajną - u mnie w domu nazywało się ją kartoflanką, czyli warzywa, kartofle, jakieś mięso - u mnie pulpety z mięsa mielonego. A na drugie śniadanie będzie sałatka z rukoli, pomidora malinowego, jajka i tuńczyka - obowiązkowo z oliwą. Ale Wam chcę pokazać sałatkę, jaką w tamtym tygodniu w piątek przygotowałam sobie do pracy.


Składniki (1 porcja):

  • duża garść rukoli,
  • 2 figi,
  • 1 gruszka,
  • 5 krążków sera koziego (z tzw. rolada),
  • 3 łyżki oliwy,
  • sól, pieprz czarny i kajeński,
  • zioła prowansalskie,
  • 1 łyżka pestek dyni.

Wykonanie:
Rukolę umyć, odsączyć na sicie, wrzucić do miski. Figi umyć, obrać ze skórki i pokroić na dowolne kawałki, dorzucić do miski. Gruszkę umyć (moja była bardzo ładna, więc jej nie obierałam), pokroić w kawałki i dorzucić do miski, uprzednio usuwając gniazdo nasienne. Odkroić 5 krążków z rolady koziego sera i pokroić w mniejsze kawałki, dodać do miski. Dolać oliwę, dodać przyprawy do smaku i zioła. Następnie delikatnie wymieszać i przełożyć do pudełka, które zabierzemy do pracy. Pestki zapakować osobno w pudełeczko lub torebkę foliową, posypiemy sałatkę nimi tuż przed zjedzeniem. Smacznego.



4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Knoczi i Szpileczka - dziękuję, że wpadłyście do mnie na sałatkę. Pozdrawiam :-)

      Usuń
  2. Ach te Twoje sałatki! Ty kusisz, a ją już nie wytrzymam :-) w weekend sobie taką zrobię. Tylko fig już świeżych nie dostanę.:-(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo, sałatki królowały u mnie we wrześniu. Teraz polecam rozgrzewające zupy - zwłaszcza dyniową - tej jesieni to zdecydowany faworyt: http://kobietarenesansu.blogspot.com/2015/12/zupa-z-dyni-cebuli-i-jabek.html

      Usuń