wtorek, 26 maja 2015

Deser z mascarpone, truskawek i biszkopcików

Miałam ochotę na lekki deser z odrobiną alkoholu. Pomyślałam, że może cydr będzie w sam raz. I tak oto kupiłam truskawki i serek mascarpone, do koszyka dorzuciłam jeszcze biszkopty, no i cydr. I zadowolona poszłam do domu przygotowywać pyszny deser.


Składniki (dla 2 osób):
  • 250 g serka mascarpone,
  • 250 g truskawek
  • 8 łyżek cydru,
  • 2 łyżeczki cukru pudru,
  • 1 łyżka cukru zwykłego,
  • 6 małych biszkoptów okrągłych lub po 1 kocim języczku,
  • 4 kostki gorzkiej czekolady.
Wykonanie:
Truskawki umyć, oderwać szypułki, pokroić w kawałki. Część odłożyć do dekoracji, resztę wrzucić do rondelka i dodać 1 łyżkę cukru zwykłego i zeszklić. Truskawki puszczą trochę soku i dobrze, przyda się ;-) Czekoladę rozpuścić w małym rondelku, najlepiej w kąpieli wodnej, czyli nie bezpośrednio nad ogniem, ale w garnku z gotującą się wodą, aby czekolada się nie spaliła. Serek mascarpone przełożyć do miski, dodać 2 łyżeczki cukru pudru i 4 łyżki cydru i zmiksować mikserem. Do 2 czarek włożyć po 3 małe pokruszone biszkopty. Zalać je dwiema łyżkami cydru do każdej czarki. Włożyć część ubitego serka mascarpone, na to truskawki z sokiem i znów serek mascarpone. Na wierz wrzucić wcześniej odłożone pokrojone truskawki i polać roztopioną czekoladą. Schładzać w lodówce przez 2 godziny. Smacznego.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz