piątek, 30 stycznia 2015

Owsianka na mleku kokosowym z bananem

Owsianka to moje codzienne śniadanie, zazwyczaj przygotowuję ją jak najszybciej się da, czyli zalewam wrzątkiem, czekam aż napęcznieje, dodaję równego rodzaju owoce (starte jabłko, banana, gruszki, suszone owoce, orzechy, żurawinę, migdały, itp. to, co aktualnie mam), dosypuję odrobinę suszonego imbiru i cynamonu. To wszystko dosładzam odrobiną miodu. Lecz, gdy mam więcej czasu, czyli w weekendy, przygotowuję wersję deluxe owsianki. Tym razem usłyszałam od kolegi, że banan dobrze komponuje się z mleczkiem kokosowym. I tak oto powstała owsianka na mleku kokosowym z bananem dosładzana miodem z malutkim dodatkiem malin, co dodało i ładnego wyglądu, i ciekawego smaku temu, i tak już pysznemu śniadaniu. To solidna porcja dla bardzo głodnych :-)


Składniki (na jedną porcję):

  • 2 czubate łyżki płatków owianych górskich,
  • 2 czubate łyżki płatków owsianych błyskawicznych,
  • szklanka mleka kokosowego (z tego przepisu),
  • 1 bardzo dojrzały banan,
  • 1 łyżka miodu,
  • kilka malin mrożonych do dekoracji,

Płatki owsiane zalać wrzątkiem w miseczce i zostawić aby nieco napęczniały, około 5-10 minut. Do rondelka wlać mleko kokosowe, przełożyć napęczniałe płatki owsiane, dorzucić pokrojonego banana i gotować, aż się owsianka zagotuje, od czasu do czasu mieszać. Zajmie to około 10 minut. Owsiankę wlać na talerz udekorować malinami i polać miodem. Gotowe! Smacznego.




9 komentarzy:

  1. Nie przepadam za owsiankami, ale na mleko kokosowym musi dobrze smakować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko kokosowe jest łagodne w smaku i słodkawe, a dodatek dojrzałego banana także wnosi sporo słodyczy do tej owsianki. Polecam :-)

      Usuń
  2. czy zamiast dwóch rodzajów płatków mogą być tylko płatki górskie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, można użyć tylko płatków górskich :-) Smacznego :-)

      Usuń
  3. Spróbowałem owsianki na mleku kokosowym i nie polecam nikomu tego.Paskudne w smaku ledwo to zjadłem ,mimo dodania łyżki miodu.Ogólnie odradzam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zrobiłam z płatków błyskawicznych Żytnich + mleko kokosowe (robione z wiórków kokosowych) + banan i mrożona czerwona porzeczka ;D wyszło wyśmienite! Dzięki za podpowiedź na pyszne śniadanie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam, płatki owsiane górskie zawierają gluten, więc dziwi mnie że przepis ten znalazł się pod etykietą bezglutenowe. W ogóle płatki owsiane zawierają gluten, jedynie te oznaczone jako bezglutenowe są bezpieczne dla osób na diecie bezglutenowej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Osoby na diecie bezglutenowej (z celiakią) zawsze wybierają płatki z oznakowaniem "bez glutenu" z symbolem skreślonego kłosa. Natomiast osoby, które mogą, ale nie chcą jeść z różnych przyczyn, glutenu muszą się tego nauczyć :-) Pozdrawiam i dziękuję za tę uwagę :-)

      Usuń